Neszményi Zoltán György - Szakrális zene, avagy a zenei kvintesszencia

 

Előző fejezet - Cent skálák

 

Utószó


Úgy gondolom, hogy a zenén belül egy különálló nagy területnek kellene lennie a temperálásnak gyakorlati és elméleti szempontból egyaránt. Ehhez képest a napjainkban kiadott zenei szakirodalmak zöme jobb esetben is csak lábjegyzetként említik meg a különböző temperálásokat, tisztelet persze a kevés kivételnek. A zene tudatos temperálása, illetve a szakrális temperálás sokkal szebbé teheti a zenét, főleg a hármas, négyes, ötös, hatos és hetes hangzatok tekintetében, valamint nagyban segíthet a relatív hallás fejlesztésében is. A megfelelően temperált zene fokozhatja a fizikai és szellemi egészségünket, melyet rengeteg tudományos kutatás is alátámaszt. Remélem, hogy a Tisztelt Olvasó számára sok új, a zenével kapcsolatos információt tudtam megosztani, és sikerült rávilágítanom arra, hogy a zenében sokkal több lehetőség van, mint azt eddig általánosan gondoltuk (nem csak a különböző temperálások tekintetében). Amint lesz lehetőségem rá, egy olyan új, felhasználóbarát virtuális hangszercsaládon fogok dolgozni, mely a cikkben leírt lehetőségeket (beleértve a szakrális temperálást is), vagy legalább azok zömét biztosítani tudja a gyakorlati megvalósításuk érdekében stúdió minőségben...