Neszményi Zoltán György - Szakrális zene, avagy a zenei kvintesszencia
Előző fejezet - Cent skálák
Utószó
Úgy gondolom, hogy a zenén belül egy különálló nagy területnek kellene lennie
a temperálásnak gyakorlati és elméleti szempontból egyaránt. Ehhez képest a
napjainkban kiadott zenei szakirodalmak zöme jobb esetben is csak
lábjegyzetként említik meg a különböző temperálásokat, tisztelet persze a
kevés kivételnek. A zene tudatos temperálása, illetve a szakrális temperálás
sokkal szebbé teheti a zenét, főleg a hármas, négyes, ötös, hatos és hetes
hangzatok tekintetében, valamint nagyban segíthet a relatív hallás
fejlesztésében is. A megfelelően temperált zene fokozhatja a fizikai és
szellemi egészségünket, melyet rengeteg tudományos kutatás is alátámaszt.
Remélem, hogy a Tisztelt Olvasó számára sok új, a zenével kapcsolatos
információt tudtam megosztani, és sikerült rávilágítanom arra, hogy a zenében
sokkal több lehetőség van, mint azt eddig általánosan gondoltuk (nem csak a
különböző temperálások tekintetében). Amint lesz lehetőségem rá, egy olyan új,
felhasználóbarát virtuális hangszercsaládon fogok dolgozni, mely a cikkben
leírt lehetőségeket (beleértve a szakrális temperálást is), vagy legalább azok
zömét biztosítani tudja a gyakorlati megvalósításuk érdekében stúdió
minőségben...