Neszményi Zoltán György - Szakrális zene, avagy a zenei kvintesszencia

 

Előző fejezet - A szakrális temperálás utómunkái, a mikrotonális, mikrotonális vibrato, mikrotonális nyújtott/ereszkedő hangok temperálása

 

A tempó temperálása


A zene tempóját értelmezhetjük frekvenciaként is, ezáltal a zenei hangokhoz igazítható. A javaslatom az, hogy a legmélyebb hangok valamelyikéhez igazítsuk a tempót, hiszen a tempó frekvenciája általában ezen hangokhoz áll a legközelebb. A mélyebb hangok közül pedig azt érdemes kiválasztani, amely a leginkább jellemzi a zenénket vagy legtöbbször szerepel benne időarányosan. Mivel a hangfrekvenciát másodpercben, a tempót pedig percben mérjük, ezért 60 lesz a váltószámunk, viszont a 60-nal beszorzott frekvencia általában túl magas tempót eredményez, ezért célszerű 15/2-del, 15/4-del, vagy 15/8-dal szorozni a kívánt frekvenciát. Például a 0A1, tehát az 1/1 prímhez igazított ideális tempó értéke ~95.15427213167 ütés lesz percenként (angol kifejezéssel BPM vagy Beats Per Minute), amennyiben a hangkészletünk az általam javasolt hidrogén frekvenciához van igazítva.

 

Következő fejezet - Az interferenciális tremoló/lebegés temperálása