Neszményi Zoltán György - Szakrális zene, avagy a zenei kvintesszencia
Előző fejezet - A szakrális temperálás utómunkái, a mikrotonális, mikrotonális vibrato, mikrotonális nyújtott/ereszkedő hangok temperálása
A tempó temperálása
A zene tempóját értelmezhetjük frekvenciaként is, ezáltal a zenei
hangokhoz igazítható. A javaslatom az, hogy a legmélyebb hangok
valamelyikéhez igazítsuk a tempót, hiszen a tempó frekvenciája általában
ezen hangokhoz áll a legközelebb. A mélyebb hangok közül pedig azt érdemes
kiválasztani, amely a leginkább jellemzi a zenénket vagy legtöbbször
szerepel benne időarányosan. Mivel a hangfrekvenciát másodpercben, a
tempót pedig percben mérjük, ezért 60 lesz a váltószámunk, viszont a
60-nal beszorzott frekvencia általában túl magas tempót eredményez, ezért
célszerű 15/2-del, 15/4-del, vagy 15/8-dal szorozni a kívánt frekvenciát.
Például a 0A1, tehát az 1/1 prímhez igazított ideális tempó értéke
~95.15427213167 ütés lesz percenként (angol kifejezéssel BPM vagy Beats
Per Minute), amennyiben a hangkészletünk az általam javasolt hidrogén
frekvenciához van igazítva.
Következő fejezet - Az interferenciális tremoló/lebegés temperálása